Nasza strona używa plików cookie.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na zapisywanie plików cookie na dysku użytkownika w zależności od konfiguracji przeglądarki.

zobacz więcej
close

I. REKLAMACJE

1. Na podstawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniającą dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE, Konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji z tytułu rękojmi konsumenckiej.

2. Konsument ma prawo zgłosić reklamację z tytułu rękojmi konsumenckiej w sytuacji, gdy otrzymany towar jest niezgodny z zawartą umową, a zakupiony produkt posiada wadę fizyczną lub prawną, o której ani Konsument, ani Sprzedający nie wiedzieli o niej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.

3. Aby towar mógł zostać uznany za zgodny z umową, powinien on: 

  1. być zgodny z opisem, ilością i kompletnością
  2. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk (przykładowo, każdy młotek powinien nadawać się do wbijania nim gwoździ); 
  3. być przydatny do szczególnego celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę, a sprzedawca to zaakceptował 
  4. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których kupujący może zasadnie oczekiwać ; 
  5. być dostarczany z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia kupujący może rozsądnie oczekiwać (np. gdy są one potrzebne do prawidłowego uruchomienia lub zamontowania towaru) 
  6. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które sprzedawca udostępnił kupującemu przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. 

W przypadku, gdy dostarczony towar nie będzie spełniał choćby jednego z powyższych kryteriów, Kupującemu będą przysługiwały uprawnienia wynikające z rękojmi konsumenckiej.  


4. Konsument ma prawo żądać obniżenia ceny, usunięcia wady, wymiany wadliwego produktu na nowy lub odstąpienia od umowy.

5. Reklamacje można złożyć w formie elektronicznej na adres biuro@a-medyczny.pl.


Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:

  • imię i nazwisko Klienta
  • adres zamieszkania Klienta
  • dane kontaktowe (nr telefonu i adres e-mail)
  • nazwę reklamowanego produktu
  • datę zakupu
  • krótki opis usterki
  • oczekiwania Klienta (wymiana/naprawa/obniżenie ceny/odstąpienie od umowy)


6. Po uzgodnieniu szczegółów ze Sklepem, Konsument dostarcza reklamowany towar wraz z oryginalnym paragonem fiskalnym lub fakturą VAT do Sklepu Medycznego Awicenna na adres: 91-334 Łódź, ul. Limanowskiego 121 na koszt Sprzedającego.

7. Sprzedający na rozpatrzenie reklamacji ma 14 dni od daty jej zgłoszenia i w tym czasie ma obowiązek powiadomić Konsumenta o dalszym postępowaniu reklamacyjnym. Zobowiązuje się on do:
a) wymiany produktu uszkodzonego/niepełnowartościowego na produkt naprawiony/pełnowartościowy lub zupełnie nowy
b) nieodpłatnej naprawy uszkodzonego produkty
c) zwrotu należności za reklamowany produkt (odstąpienie od umowy)
d) obniżenia ceny

8. W przypadku gdy zarówno wymiana, jak i naprawa towaru będą niemożliwe albo będą wiązały się z nadmiernymi kosztami, Sprzedający może odmówić realizacji obu tych żądań i zrealizować pozostałe możliwe rozwiązania (obniżenie ceny lub odstąpienia od umowy). Jest to możliwe dopiero wówczas, gdy wystąpi co najmniej jedna z następujących sytuacji: 

  1. Sprzedający odmówił zarówno wymiany, jak i naprawy towaru z uwagi na niemożliwość dokonania obu tych czynności albo ich nadmierną kosztowność; 
  2. Sprzedający nie usunął niezgodności towaru z umową zgodnie z przepisami o realizacji naprawy lub wymiany towaru ;
  3. Podjęta przez Sprzedającego próba usunięcia niezgodności zakończyła się niepowodzeniem;
  4. Brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy; 
  5. Z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

9. W przypadku, gdy Kupujący zdecyduje się złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, wskazana przez niego obniżona cena powinna być proporcjonalna do zakresu obniżenia wartości towaru na skutek wystąpienia niezgodności.

10. Po otrzymaniu oświadczenia kupującego, sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie zwrócić mu różnicę pomiędzy ceną pierwotną a ceną obniżoną (maksymalny termin na dokonanie zwrotu wynosi 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia).  

11. Jeżeli zamiast obniżenia ceny kupujący zdecyduje się odstąpić od umowy, powinien on złożyć sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu w dowolnej formie. Po złożeniu oświadczenia: 

  • Kupujący niezwłocznie odsyła towar na koszt Sprzedającego; 
  • Sprzedający zwraca kupującemu cenę towaru w terminie maksymalnie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. 

12. Odstąpienie od umowy przez Kupującego nie będzie możliwe wówczas, gdy niezgodność towaru z umową będzie nieistotna.

13. Konsument ma prawo do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi konsumenckiej w ciągu 2 (dwóch) lat od daty dostarczenia danego towaru, a roszczenia Kupującego z tego tytułu mogą być dochodzone w terminie roku od dnia stwierdzenia wady. Oznacza to, że jeżeli wada towaru zostanie stwierdzona po upływie 2 lat od dnia jego dostarczenia, możliwość dochodzenia roszczeń wobec Sprzedającego będzie wyłączona. 

14. Sprzedający odpowiada jedynie za niezgodności istniejące w chwili dostarczenia towaru.

15. Zgodnie z nowymi regulacjami, Sprzedający nie będzie ponosił odpowiedzialności z tytułu rękojmi konsumenckiej w przypadku, gdy przed zawarciem umowy poinformował Kupującego o niezgodnościach dotyczących towaru (np. jego uszkodzeniu lub wybrakowaniu), a Kupujący wyraźnie to zaakceptował poprzez oświadczenie o zakupie wadliwego towaru (np. w wiadomości e-mail).




II. ZWROTY

1. Jeśli złożone zamówienie nie zostało jeszcze wysłane, Konsument może z niego zrezygnować kontaktując się z Biurem Sklepu Awicenna e-mailowo (biuro@a-medyczny.pl) lub telefonicznie (510 080 783)

2. Zgodnie z dyrektywą 2011/83/UE Konsument ma prawo odstąpić od umowy i zwrócić zakupiony towar, bez podania przyczyny, składając w terminie 14 dni kalendarzowych od daty doręczenia przesyłki pisemne zawiadomienie drogą mailową (biuro@a-medyczny.pl).

Zgłoszenie takie powinno zawierające:

  • nazwę zwracanego produktu
  • numer zamówienia
  • imię i nazwisko Klienta
  • adres zamieszkania
  • nr telefonu
  • adres e-mail
  • nr rachunku bankowego, na który zostanie przelana kwota za zwracany towar.


Do zwracanego towaru należy dołączyć Formularz Odstąpienia Od Umowy (warunek nie konieczny)


3. Warunkiem zwrotu towaru jest jego dostarczenie w terminie 14-tu dni kalendarzowych liczonych od daty doręczenia zamówionej przesyłki na adres:

Awicenna Sp.j.D.Zielińska-Ignaczak i Wspólnicy
91-334 Łódź
ul.Limanowskiego 121

4. Zgodnie z Nową Ustawą Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego produktu będące wynikiem korzystania w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia cech, charakteru i funkcjonowania produktu.

5. Warunkiem zwrotu towaru jest paragon fiskalny lub faktura VAT na zakupiony produkt, który Konsument musi dołączyć do zwracanego produktu.

6. W razie odstąpienia od umowy towar dostarczany jest Sprzedającemu na koszt Konsumenta.

7. Sprzedający zobowiązany jest do zwrotu kosztów transportu poniesionych przez Konsumenta w chwili zakupu towaru. Jeśli Konsument wybrał sposób dostarczenia zamówienia inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia zamówienia oferowany przez nasz Sklep, Sprzedający nie ma obowiązku zwrotu Klientowi dodatkowych poniesionych przez niego kosztów.

8. Po otrzymaniu towaru i stwierdzeniu jego nieużywania zgodnie z pkt.4 części "ZWROTY" niniejszego Regulaminu, należna kwota zostanie  zwrócona przelewem bankowym, nie później niż 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu umowy, na rachunek, z którego dokonana była płatność lub inny wskazany przez Klienta. 

WAŻNE!
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów, w których:

I. przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. wyroby kompresyjne t.j. rajstopy, pończochy i podkolanówki przeciwżylakowe)

II. przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

Zgodnie art. art. 38 pkt 5 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu rzeczy. Informacja o braku prawa odstąpienia od umowy z ww. przyczyny jest zawarta w opisie produktu.

9. Produkty mogą posiadać gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Czas udzielenia gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta. Większość produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów. Dokładne adresy punktów serwisowych znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do produktów oraz na stronach internetowych producentów.



III. Postanowienia dotyczące Klientów niebędących Konsumentami obowiązujące od 01.01.2021 r.

 

1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.

2. Klient niebędący Konsumentem posiada prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia Umowy. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.

3.  Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.

4. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedający może wypowiedzieć Umowę Sprzedaży ze skutkiem natychmiastowym, bez wskazywania przyczyny, poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia w dowolnej formie.

5. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta niebędącego Konsumentem za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.

6. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedający ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności.

7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedającym, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.

8. W/w Postanowień obowiązujących od 01.01.2021 r. nie stosuje się do Klientów będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą zawierającymi z Awicenna s.j.D.Zielińska-Ignaczak i Wspólnicy Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, określonego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z wyjątkiem pkt.4 Postanowień. Klientom tym przysługuje również uprawnienie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, na zasadach przewidzianych dla Konsumenta w części "ZWROTY" Regulaminu.




Dane do przelewu: 

Awicenna s.j.D.Zielińska-Ignaczak i Wspólnicy
91-334 Łódź ul.Limanowskiego 121

ING Bank Śląski S.A. nr konta: 23 1050 1461 1000 0022 0260 7806