Nasza strona używa plików cookie.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na zapisywanie plików cookie na dysku użytkownika w zależności od konfiguracji przeglądarki.

zobacz więcej
close
F-FERR C (60 porcji) żelazo z witaminą C Zobacz większe

F-FERR C (60 porcji) żelazo z witaminą C

Formeds

15,50 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

F-FERR C

ilość porcji: 60

Suplement diety F-FERR C zawiera żelazo (fumaran), witaminę C

oraz sproszkowany sok z korzenia buraka w formie proszku.

SKŁAD PRODUKTU

Porcja dzienna 0,72 g zawiera (referencyjna wartość spożycia %):

• Fumaran żelaza- 42 mg,

• w tym: żelazo- 14 mg (100 %),

• Witamina C- 80 mg (100 %),

• Sproszkowany korzeń buraka- 600 mg.

Składniki: sproszkowany sok z korzenia buraka ćwikłowego,

witamina C (kwas L- askorbinowy), fumaran żelaza.

Zawartość opakowania netto: 43,14 g.

Ilość porcji w opakowaniu: 60.

SPOSÓB UŻYCIA

1. Wsypać 1 porcję (1 płaska miarka) do suchego naczynia.

2. Dodać 200 ml wody lub innego napoju

i wymieszać.

Uwaga- należy zachować kolejność przygotowania, aby dokładnie rozpuścić proszek. Spożyć 1 raz

dziennie w trakcie posiłku. Przed spożyciem energicznie wstrząsnąć pojemnik.

ŚRODKI OSTROŻNOŚCI

Nie należy przekraczać zalecanej dziennej porcji do spożycia w ciągu dnia. Produkt nie może być

stosowany przez kobiety w ciąży, karmiące i dzieci bez konsultacji lekarskiej. Produkt nie może być

stosowany jako substytut zróżnicowanej diety. Nie stosować w przypadku uczulenia na którykolwiek ze

składników. Zalecamy zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia.

DZIAŁANIE

Żelazo wspomaga prawidłowy transport tlenu w organizmie oraz produkcję czerwonych krwinek i

hemoglobiny. Żelazo przyczynia się również do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia oraz

pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Witamina C zwiększa

przyswajalność żelaza.



Żelazo jest minerałem niezbędnym do funkcjonowania całego organizmu i ma decydujące znaczenie

dla życia człowieka. Jest jednym z mikroelementów, którego pula w organizmie wynosi od 4 do 5 g.

Funkcje żelaza:

Żelazo w naszym organizmie wchłaniane jest w dwunastnicy. Następnie we krwi wiąże się z

transferyną- białkiem, które transportuje żelazo do szpiku kostnego, śledziony i wątroby. Większość

żelaza, bo około 70% występuje w hemoglobinie– białku, które jest jednocześnie czerwonym

barwnikiem krwi. Hemoglobina uczestniczy w transporcie tlenu z płuc do tkanek organizmu oraz w

transporcie dwutlenku węgla z tkanek do płuc. Pierwiastek ten wchodzi także w skład wielu enzymów,

od których zależy wytwarzanie energii, metabolizm, synteza DNA oraz sprawne funkcjonowanie układu

odpornościowego. Poza tym żelazo jest składnikiem mioglobiny– białka występującego w mięśniach i

zbliżonego w budowie chemicznej do hemoglobiny, które umożliwia mięśniom pobieranie z krwi

niezbędnego do ich pracy tlenu. Niedobory żelaza, nawet najmniejsze, prowadzą do anemii i

nadmiernie obfitych menstruacji, problemów z przyswajaniem wiedzy, osłabienia układu

immunologicznego i obniżenia poziomu sprawności fizycznej. Wynika to z zaburzeń w transporcie tlenu

do tkanek oraz z dysfunkcji działania wielu enzymów.

Żelaza w większości pokarmów jest mało lub jest ono słabo przyswajalne. Najwięcej tego składnika

mineralnego znajduje się w podrobach, zwłaszcza w wątrobie; w czerwonym mięsie; nasionach roślin

strączkowych, natce pietruszki czy jajach. W produktach spożywczych żelazo występuje w dwóch

formach : hemowej – głównie w żywności pochodzenia zwierzęcego i niehemowej – w produktach

roślinnych. Absorpcja żelaza niehemowego, które jest znacznie gorzej wchłaniane od hemowego, w

bardzo dużym stopniu zależy od składu diety. Obniżają ją fityniany, szczawiany, taniny, fosforany,

zasadowe ph, wapń i niektóre białka roślinne. Przyswajanie zwiększa natomiast witamina c, białka

mięśniowe czy niektóre aminokwasy. Jeśli chodzi o wielkość wchłaniania żelaza niehemowego z

produktów roślinnych to jest ona bardzo mała i wynosi przykładowo 1% ze szpinaku czy do 5% z

chleba pszennego. Natomiast z mięsa, gdzie występuje głównie w postaci hemowej wykorzystanie

żelaza sięga 20%. Co ciekawe wchłanianie żelaza nie zależy tylko od diet, ale również od potrzeb

organizmu.

Żelazo:

- pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji poznawczych,

- przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego,

- pomaga w prawidłowej produkcji czerwonych krwinek i hemoglobiny,

- pomaga w prawidłowym transporcie tlenu w organizmie,

- pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego,

- przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia,

- odgrywa rolę w procesie podziału komórek.

Wskazania do suplementacji żelaza:

- anemia z niedoboru żelaza,

- przy zaburzonej syntezie kolagenu, neuroprzekaźników w mózgu oraz DNA,

- przy upośledzonym funkcjonowaniu układu mięśniowego,

- osłabienie, zmęczenie,

- ciąża,

- obfite menstruacje,

- nadmierna utrata krwi wskutek różnych chorób,

- zespół „niespokojnych nóg”.

Witamina C:

- wspomaga produkcję kolagenu w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania naczyń

krwionośnych, kości, chrząstki, dziąseł, zębów i skóry,

- przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego,

- pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i utrzymaniu prawidłowych funkcji

psychologicznych,

- pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, również w trakcie intensywnych

ćwiczeń fizycznych i po nich,

- pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym,

- przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia,

- pomaga w regeneracji zredukowanej formy witaminy E,

- zwiększa przyswajanie żelaza. Więcej – patrz: F-VIT C 1000



Opinie

Napisz opinię

F-FERR C (60 porcji) żelazo z witaminą C

F-FERR C (60 porcji) żelazo z witaminą C

30 innych produktów w tej samej kategorii: